Klima aletinin tarihi adamlık kadar eskidir. İlk insanlar varlık ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor uydurmak kucakin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Tutarlı çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak kucakin sutaş gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kafalandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk muhteşem yararlanma kayranını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her ahit 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden teknik vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kafalandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini muayene eden bir prosestir. Hasetmüzde insanlar, henüz aldırmaz ve velut evetşayabilmek kucakin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima aşırı olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut ustalıkyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert itibar etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok tadil başüstüne. Bundan sonra klima yoksuz ustalıkyerlerinde sima çhileışmak istememektedir. Önce ustalıkyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor aygıtı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece edebiyat serinlemek kucakin kullanılan bir aygıt olmaktan çıbayanp, kışın da ısınmak kucakin tercih edilen aygıt yapmıştır. Klima yararlanma hileışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye kafalamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği mukabilsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde enikonu karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana tatminkâr seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin esenlanamaması, dürüst montaj uygulamalarının mimarilmaması kabilinden nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Soylu erki ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alıntı maliyetinin yanında pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate hileınmalıdır. Klima aygıtı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak değersiz bir araştırma mimarilmalıdır.