Logo nedir? Lügat medlulı olarak cins mukabillığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meslekletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda söz medlulının dışında, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan koca veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı berenarı önemlidir. Vesair taraftan logo tasarım çkızılışmasını yapacak koca veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkızılışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, meslekletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin daha çok tercih edilebilir. Vahit bir sektörde faaliyet gösteren meslekletmelerin ekseriya logoları sektörü söz gelişi fiyat. Ama birden çokça sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza berk adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çkızılışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, emeksiz anlaşılır, yolırlanması emeksiz, muhtemel başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çdenktaş baskı ve kesit tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya majör dokunca verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine müsait olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzınöbet lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit da sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket bâtınin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu bilgi çok önemlidir.