Kişinin yasevimliığı cemiyet zarfında değeri olan , yetenek, davranış ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tüyöneten.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara gereğince insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı örgülabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına birebir ) bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık gereğince;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde bileğmedarımaişettirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğmedarımaişetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç gerçek öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamam kültürler bâtınin bire birdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince bileğmedarımaişetebilir, lakin sürecin doğbirliı bileğmedarımaişetmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birgani filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna dayalı farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün tanımı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğmedarımaişetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmedarımaişetikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim, sima bâtınin yaşam boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere birebir olabileceği kabil istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin medarımaişetletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel bile olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabil mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi tamamlanmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belli bir çekim ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise hudayinabit gelişen hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir sistem olarak ele hileındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç gerçek ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul zarfında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, bitirme, test payanları kabil matlup davranış bileğmedarımaişetiklikleridir.